Doopsel

Indien nodig vindt u hier een te downloaden word-document om een doopsel aan te vragen voor Zele.
U kan dit bezorgen op het parochiesecretariaat, Heilig Hartplein 9 of sturen naar:
secretariaat@parochieberlarezele.be

Gefeliciteerd!

Vermoedelijk ben je net ouder geworden, of misschien zijn jullie zelfs nog in ‘blijde verwachting’. Wij feliciteren jullie nu reeds van harte met het nieuwe levenswonder dat jullie mogen aanschouwen. Dit is immers zelfs vandaag geen evidentie, het is een ‘Gods geschenk’!

Het feit dat jullie overwegen om jullie kindje te laten dopen is vandaag nog minder evident, en daarom kunnen wij alleen maar dankbaar zijn, want dit betekent dat jullie zich willen engageren om jullie kind gelovig op te voeden. Jullie kiezen ervoor om jullie kind thuis te laten komen in een gemeenschap van mensen, de Kerk, verenigd rond God en Jezus. Een gave en opgave.

'Ga en maak alle volkeren tot mijn leerling: doop hen in de Naam van de Vader, de Zoon en de heilige Geest’ (Mt 28,19)

ZELE

In de winter gaan de dopen door in de Sint-Ludgeruskerk omdat deze kerk altijd verwarmd is en de andere kerken enkel voor zondagsvieringen.
Voor datum en tijdstip: gelieve te bellen naar het parochiesecretariaat van Zele via het nummer 052 44 43 18 op dinsdag, woensdag of donderdag  tussen 9 en 12 u

Buiten de wintermaanden hebt u de keuze in deze kerken, telkens om 14.30 u:

Sint-Ludgerus – (Markt)

1ste  en 3de za. vd maand

Heilig-Hart Durmen

2de za.

Sint-Jozef - Huivelde

2de za.

Sint-Jozef en Antonius - Heikant

4de za.

Op hoogdagen zijn er geen dopen.

BERLARE:

Sint-Martinus                                                                                                                    1ste zondag van de maand

Proosdij Bareldonk                                                                                                                           4de zo.

O.-L.-Vrouw Hemelvaart - Overmere                                                                                                2de zo.

Sint-Pietersbanden – Uitbergen                                                                                                       3de zo.

• Op hoogdagen en op de 5de za. of zo. worden geen doopsels toegediend.

• In Groot-Berlare bepaalt de eerste aanvraag op een weekend het uur, 12 u tot 14 u, de andere gezinnen sluiten hierbij aan.

• Gelieve contact te nemen met pastoor Maarten op nummer 09 330 68 95.

Dekenaal nieuws